Rasy hybrydowe: Pomsky


Pomsky są hybrydą dwóch, całkowicie odległych od siebie ras – husky syberyjski i pomeranian (szpic miniaturowy). Ostatnimi czasy nagle zyskały na popularności. Chcecie wiedzieć dlaczego?

Pomsky doczekały się dwóch generacji. Pierwsza z nich to bezpośrednie krzyżowanie psów husky i szpiców. Druga to krzyżowanie szczeniaków pomsky z pierwszej generacji z pomerianami. Jak rozróżnić generacje od siebie?

Psy pierwszej generacji są zdecydowanie większe. Ważą od 6 do 20 kilogramów, ale mogą zdarzyć się również lżejsze jak i cięższe osobniki. Ich wysokość może być różna. Znanym w internecie psem tej rasy z pierwszej generacji jest Oreo. Ośmiomiesięczny psiak mierzy zaledwie 30 centymetrów w kłębie, a jego masa to 11 kilogramów. Warto jednak dodać, że Oreo jest psem średnim. W pierwszej generacji można znaleźć zdecydowanie więcej psów większych niż mniejszych.



Do drugiej generacji należą osobniki mniejsze, posiadające więcej cech wyglądu jak i charakteru pomerianianów. Ważą od 5 do 10 kilogramów. Mimo że są to w ¾ pomerianiany, hodowcy zapewniają, że starają się zachować jak najwięcej wyglądu huskych.

Pomsky to psy energiczne, które potrzebują dużo ruchu. Nie są kanapowcami, ale ich małe rozmiary powodują, że szybko spożytkują energię. Są bardzo przywiązane do swojej rodziny, więc zostawianie ich samych nie wchodzi w grę. Lubią się uczyć, lecz są nieco uparte i bardzo szczekliwe. Lubią również wyć. Tak jak rodzice, linieją raz do roku.

Ta hybryda nie jest jeszcze dostępna w Polsce, a zagraniczne hodowle raczej nie decydują się na wysyłkę ich do innych krajów. Cena szczeniaków waha się od ok. 3750 zł (750£ w UK Pomskys) wzwyż. Jeżeli jesteśmy obywatelem USA, za szczeniaka z klubu Pomsky Club of America zapłacimy minimalnie 4500 zł (1500$). 


A teraz pytanie dla Was:
Spotkaliście się już z tą hybrydą? Jakie macie o niej zdanie? Czy chcielibyście mieć szczeniaka tej hybrydowej rasy?
Piszcie!
źródło: Oreo the Pomsky, www.pomskypuppies.us; dziennikzachodni.pl; pomskypuppiesforsale.net; pomskyclubofamerica.org; 
pomskyclubofapexpomskies.com; www.ukpomskys.co.uk

Related Posts

waży 2016950839230440693

33 komentarze

  1. Pierwszy raz słyszę o tej rasie. Ale jest fajny. Taki słodki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawa informacja. Pomsky wygląda genialnie. Kto by pomyslał, że taka krzyżówka da taki rezultat.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też byłam zaskoczona tą mieszanką :D Ale hybrydowe rasy non stop nas zaskakują :D

      Usuń
  3. Słyszałem już o tej krzyżówce jak i o tym, że zyskuje na popularności. Z mojej perspektywy super sprawa o tyle, że ludzie kupujący Siberiany tylko ze względu na wygląd mogliby się przerzucić na tą krzyżówke. Dlaczego super? Takiej małej psince starczy dużo mniej ruchu oraz dużo łatwiej jest takiego psiaka zmęczyć a co za tym idzie byłoby sie nimi znacznie łątwiej zaopiekować i spełnić ich oczekiwania niż typowego psa do biegania. Pozdrawiam! P.S Naprawde fajny blog, ja mojego dopiero co założyłem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem podobnego zdania :D Jestem wielką miłośniczką trzech hybryd: pugle, goldendoodle i właśnie pomsky :)

      Usuń
  4. Jak pomsky byłby dostępny w Polsce napewno bym go sobie sprawiła, ponieważ jest on połaczeniem mojej ulubionej rasy czyli husky i jest on mały. Osobiście nie mogłabym mieć huskiego bo jest on za duzy ale pomskiego tak! <3 CZEKAM NA SPROWADZENIE GO DO POLSKI, POZDRO <3

    OdpowiedzUsuń
  5. Sądząc po zainteresowaniu tą rasą z pewnością pojawi się wkrótce w Polsce. Mój wpis o tej rasie jest jednym z najczęściej odwiedzanych, szczególnie w ostatnich dniach. Skąd dowiedziałaś się o rasie? Mam nadzieję, że będziesz tutaj wpadać częściej. Zapraszam do udziału w konkursie.

    OdpowiedzUsuń
  6. O rasie dowiedzialam sie z BEZUŻYTECZNEJ xd. Ostatnio rozgladam sie za rasa odpowiednia dla mnie, poniewaz za rok najprawdopodobniej bd miala psa, wiem ze to moze za wcześnie ale wole sie przygotowac ;) na bloga pastaram sie wchodzic czescirj a zwłaszcza na nowe wpisy o tej rasie ( mam nadzieje zr takie sie pojawia; D) mam nadzieje ze juz za rok pojawi sie ona w polsce ;*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ** wiem ze moze za wcześnie sie rozgladam za psem jesli bd go miala dopiero za rok ** poprawiam sie bo napisalam ten fragment niezrozumiale xd * częściej, * że

      Usuń
  7. śliczne aż by się chciało takiego mieć chociaż pierwszy raz usłyszałam o takiej krzyżowce.

    OdpowiedzUsuń
  8. Śliczne pieski. Nigdy o nich nie słyszałam. Słodziaki!!!

    OdpowiedzUsuń
  9. nie słyszałam o takiej rasie, ale pierwsze co skojarzyło mi się z huski
    niedaleko mnie pani hoduje huski i daje im jeść :D wyją wtedy

    Taka krzyżówka też ładnie wygląda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pomsky nie są uznawane przez żaden związek kynologiczny, niemniej psy zyskały swoich wielbicieli. Moja sąsiadka też ma suczkę husky, ale niespecjalnie lubią się z Ari.

      Usuń
    2. Ale jak się widzi takiego misia to aż chce się go przytulić
      :smile:

      Usuń
  10. Swego czasu robiło furorę w internecie zdjęcie białego szczeniaczka pomeranina opisywanego jako pomsky. Bardzo spodobała mi się ta krzyżówka, Mój Luby zawsze chciał mieć huskiego, ale ta rasa nie lubi zbytnio mieszkań. Mi za to marzył się pomeranin. Więc pomsky byłby kompromisem:) Rozglądamy się obecnie za psem i żałujemy że nie są dostępne w polsce:( Czy na drugim zdjęciu jest generacja pierwsza czy druga?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sądzę, że rasa zostałaby natychmiast zbojkotowana przez polskich hodowców, bo zauważyłam, że nie są zbytnio otwarci na nowe rasy. Na obu zdjęciach jest ten sam pies - Oreo, który jest pomskim z pierwszej generacji :)
      Pozdrawiam.

      Usuń
  11. a ja mam cockerschnauca - tez rasa hybrydowa

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja mam właśnie w domu szpica miniaturowego i syberiana husky. Prawdopodobnie suczka jest w ciąży wiec nie wiem jakie wyjdą małe ale oby zdrowe i silne :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Jakiś czas temu natrafiłam na tą rasę przeszukując internet. Pieski rzeczywiście urocze. Jednak jestem przeciwniczką sztucznego tworzenia nowych ras. Po co to robić? Ku uciesze ludzkości? Żeby bogaci ludzie mogli się pochwalić pięknym husky mieszczącym się w torebce?
    Ja mam samoyeda, jest to rasa pierwotna, żaden ludzki wytwór. Co prawda w kolorach nie możemy przebierać, ale psy są bardzo podobne do pomsky, tylko troszkę większe. Kocham to moje biegające futro i cieszę się, że jest takie duże, a nawet mogłoby być jeszcze większe, bo uwielbiam ją przytulać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja właśnie jestem zwolenniczką hybryd. Każda rasa powstała z sztucznego doboru, każda kiedyś musiała mieć swój początek. To, że hybryda wcale nie znaczy, że pójdzie do lamusa. Najlepszy przykład: labradoodle. Właśnie trwają procedury dot. wpisania tej hybrydy jako oficjalnej rasy.

      Usuń
    2. Bzdura nic nie idzie nigdzie wpisane za duzo glupot naczytalas sie ze stanow tam to nawet kundle rejestruja fci nigdy takie szamba nie zaakceptuje

      Usuń
  14. Bardzo chciałabym mieć szczeniaka tej rasy , ale chyba nigdzie ich jeszcze w Polsce nie ma. Mieszkam w bloku i rodzice nie pozwolą mi na żadnego dużego psa, poza tym one są taaakie słooodkie :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie, nie ma w Polsce hodowli tej rasy. Może zainteresujesz się innymi małymi rasami? Jeśli w Twojej okolicy jest organizowana wystawa psów, proponuję się na nią wybrać. To najlepszy sposób na poznanie innych ras i porozmawianie z ich właścicielami.

      Usuń
  15. Miałam psa mieszańca 2 rac: Dog Niemiecki i Owczarek Niemiecki, był niesamowity, ale wszyscy go nazywali kundlem, a nie hybrydą, świat idzie na przód i teraz co ciekawsze mieszanki otrzymują status nowej rasy, co kiedyś było nie do pomyślenia. Mi osobiście podoba się kilka ras hybrydowych: Pomsky, Chowsky, Shepsky, Aussiepom - są przeurocze jednak w Polsce znaleźć ich puki co się nie. Podejrzewam jednak, że nowe rasy mogą się nie spotkać z aprobatą tych całych instytucji co nadają rodowody itp. :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rasy hybrydowe powstały przez chęć otrzymania psów hipoalergicznych. Mieszano pudle z innymi psami szukając nowych ras. Obecnie krzyżuje się je ponieważ zauważono, że takie działanie eliminuje niektóre choroby genetyczne. Ogółem proces akceptowania ras jest niesamowicie długi. Z tego co pamiętam, labradoodle, które są pionierami w rasach hybrydowych, walczą o uzyskanie praw od lat 90 XX wieku. Warunek jest taki - szczenięta w kolejnych pokoleniach muszą wciąż mieć cechy danej utworzonej z krzyżówki rasy. Nie każdej krzyżówce to się udaje. Moimi faworytami wśród designer dogs są pomsky, goldendoodle, puggle i cavapoo :)

      Usuń
  16. z pyszczka podobny do samoyeda tylko że samoyed jest biały.

    OdpowiedzUsuń
  17. Niewiem będe mieć psa tylko niewiem czy Pomsky czy Beagle pomużcie

    OdpowiedzUsuń
  18. Niewiem będe mieć psa tylko niewiem czy Pomsky czy Beagle pomużcie

    OdpowiedzUsuń
  19. Witam :) czy w Polsce można już kupić tego pięknego pieska ?

    OdpowiedzUsuń
  20. Muszę przyznać, że nie wiedziałem o takim czymś, ale faktycznie niektóre rasy są takie pomieszane. Zresztą ja mam kundelka który jest dla mnie i tak najpiękniejszy i staram się o niego dbać najlepiej jak potrafię. Ma on nawet swoje specjalne kosmetyki do pielęgnacji z https://sklep.germapol.pl/pl/kosmetyki-rozne_perfumy i muszę przyznać, że bardzo mu się podoba fakt ich używania.

    OdpowiedzUsuń
  21. Ja mam pieska rasy Pomsky-I generacja ,mój najwspanialszy i najpiękniejszy przyjaciel.Na insta można go zobaczyć rico_pomsky.

    OdpowiedzUsuń

emo-but-icon

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *