Mój pies je trawę


Od dawna dręczyło mnie pytanie, dlaczego Ari od czasu do czasu skubie w ogrodzie trawę. Zauważyłam, że nie jest to zwykłe zjadanie trawy, ale określiłabym je jako „wyselekcjonowane”, tak jakby szukała odpowiedniego gatunku. Postanowiłam więc bliżej przyjrzeć się problemowi i podzielić się z Wami informacjami. 

Najważniejsze jest to, że jedzenie trawy nie jest niebezpieczne, o ile trawa nie była wcześniej pryskana środkami chemicznymi, i jest to dość powszechne zjawisko u psów. Nie należy się martwić, jeśli pies nie zjada dużej ilości trawy. Nie można jednoznacznie określić, jaka jest przyczyna tego zachowania. Czasem jest to zwykła nuda czy ciekawość, szczególnie u szczeniąt, które próbują różnych smaków.

Panuje przekonanie, że pies zjada trawę z dwóch powodów: źle się czuje i chce zwymiotować lub też ma niedobory żywieniowe. Inna teoria mówi też, że jest to zachowanie oddziedziczone po przodkach. Dziko żyjące zwierzęta zjadają duże ilości roślin, aby pozbyć się z przewodu pokarmowego pasożytów (głównie nicieni). Całe fragmenty roślin owijają się wokół pasożytów ułatwiając ich wydalenie z organizmu oraz przyśpieszają pracę jelit. Dlatego warto zwrócić uwagę, czy w kale psa nie ma pasożytów. Pies może, podobnie jak kot, zjadać trawę, aby pozbyć się sierści, która dostała się do przewodu pokarmowego, co szczególnie w okresie linienia jest nie do uniknięcia.

Nie wolno zabraniać psu zjadania trawy, natomiast dobrze jest ustalić przyczynę tego zjawiska: czy je trawę wtedy, gdy nie zjada posiłków (możliwe, że „siedzi” mu coś na żołądku), czy zmienialiśmy ostatnio karmę (jeśli przy poprzedniej nie skubał trawy, to najwyraźniej mu czego brakuje w diecie), czy linieje w tym czasie, czy też po prostu się nudzi. Jednym słowem obserwujmy naszego psiaka. 
e-lecznica.pl, labteam.pl


Inne wpisy z tej serii:
Mój pies ma kleszcza
Mój pies ma łupież  

Polecam:

http://www.ceneo.pl/10601748#pid=2039
Multiwitamina dla psa

Related Posts

wymioty 2210438821883288116

14 komentarzy

  1. Mój Ares często podczas porannego spaceru je trawę. wydawało mi się to trochę dziwne, ale nie zaobserowałam nic niepokojącego w jego zachowaniu. Może faktycznie to taki odruch po przodkach.

    OdpowiedzUsuń
  2. Cenne rady mój mały szkrab też czasem skubie trawę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mój pies też co jakiś czas pożera trawę, ale najpierw chodzi i szuka odpowiedniej i skubie tylko wybrane źdźbła. U mnie zawsze się mówiło, że takie zachowanie psa wynika z tego, że źle się czuje i coś mu siedzi na żołądku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie to samo robi Ari, szuka odpowiedniej trawy. Z pewnością dużo racji jest w tym, że pies je trawę, jak mu coś zaszkodziło. Do tej pory nie ustalono jednoznacznie, jakie są przyczyny skubania trawy. Można jedynie wnioskować z obserwacji psa.

      Usuń
  4. Mam suczkę i kotkę. Obydwie wcinają trawę dość często. Nie przejmuję się tym bo w ten sposób naturalnie oczyszczają swój układ pokarmowy. Wolę takie sposoby niż np. faszerowanie je tabletkami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. My też generalnie się tym nie przejmujemy, jak jedzenie trawy jest w normie:)

      Usuń
  5. :) Dokładnie. Zdrowe podejście! Czasami zwierzaki wiedzą, czego potrzebują najlepiej.

    OdpowiedzUsuń
  6. Jedzenie trawy przez psa jest naturalnym zachowaniem. Każdy pies myje swoje futro, a trawa pomaga mu je trawić i potem wydalać. Koty też jedzą trawę

    OdpowiedzUsuń
  7. Perła zawsze jadła trawę jak szła z rodzinką na działkę.. na drugi dzień często wypluwała taką żółtą piankę... po konsultacji z jej weterynarzem okazalo się ,że to tzw czyszczenie żołądka.. czasem pies coś zje nie zauważymy lub żle się czuje i taka jest ich reakcja :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nasza Luna (5 lat) skubie wybraną trawę - nie za dużo a na 2gi dzień robi kupkę z trawą, a ta trawa wisi jej z tyłeczka i trzeba wyciągać, bo piesek szału dostaje i szoruje pupą po ziemi. :)))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Psy teraz linieją, więc pewnie stara się jedząc trawę usunąć sierść z przewodu pokarmowego:) Pozdrawiam!

      Usuń
  9. moja Rita też czasami żre trawę. Robi to jak rasowa krowa. Czasami jak przesadzi to wymiotuje. Ale nic się nie dzieje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. OGLĄDAŁAM W TELEWIZJI ANIMAL PIES PODJADAŁ TRAWĘ I TO BARDZO DUŻO, MÓWIŁ WŁAŚCICIEL PSA I W CIĘŻKIM STANIE Z DUŻYM BRZUCHEM TRAFIŁ NA STÓŁ OPERACYJNY I PIES NIE PRZEŻYŁ...

      Usuń
  10. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń

emo-but-icon

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *