Przygody małego Glona #1

Trzy lata to okres, którego nie da się sklasyfikować w kategorii krótko/długo. Wszystko zależy jak spojrzeć na miniony czas. Jeżeli porównujemy go z miesiącem - to długo. Jeżeli z dekadą - krótko. Mimo wszystko, po czterech latach nie da się spamiętać wszystkich szczegółów; co robiło się danego dnia, co się jadło, o której poszło się spać.

Za 17 dni mój kochany (choć często nieusłuchany i denerwujący) chihuahua obchodzi swoje trzecie urodziny. Nie mam pojęcia, kiedy ten czas minął, ale jakoś tak się stało. Kiedy przeglądam jego stare zdjęcia, nie mogę uwierzyć jak bardzo "nieopierzony" kiedyś był i jak ciemną miał sierść. Nie pamiętam również jego wybryków, a szczerze bardzo by mi się to teraz przydało.

Bo to wcale nie jest post o Kardamonie i refleksji nad jego życiem, ale wpis o nowym mieszkańcu, który zawitał u nas na początku kwietnia. Zbliża się równy miesiąc odkąd zamieszkał u nas mały Glon.

1 kwietnia 2017


To małe dziecko nazywa się Nori i jest trzymiesięczną suczką rasy Jack Russell Terrier. Decyzja o kolejnym psie zapadła szybko po śmierci Ari. Rozważaliśmy wiele opcji, aż w końcu stanęło na małym i żywotnym terierze, który podbił nasze serca w lipcu 2013 roku na jednej z wystaw w Starej Miłosnej. Tam też poznałam hodowcę, od którego kupiliśmy Nori.

Nori (COCO CHANEL z Ledulandu) urodziła się 21 stycznia w hodowli Z Ledulandu pod Gdańskiem. Jest córką Best Jack Veles i Ivy Alma Libre. Miała trójkę rodzeństwa - dwie suczki i jednego pieska. Początkowo chcieliśmy wziąć kolejnego psiaka pod wystawy, ale na nasze nieszczęście, nasz Glon, jako jedyna z miotu doczekała się lekkiej wady ogonka i zgryzu, które wyszły podczas jej dorastania w hodowli. Pani Małgorzata Tymańska zachowała się bardzo profesjonalnie, poinformowała nas zaraz po znalezieniu wad i, ze względu na nie, obniżyła cenę pieska. Nori co prawda na wystawy się nie nadaje, ale jest wspaniałą kulką szczęścia, która wprowadziła wiele energii do naszego życia.

Jej imię wzięło się z całkowitego przypadku. W styczniu, kiedy zaczęliśmy szukać psa, byliśmy nastawieni na samca. Ostatecznie stanęło na suczce i wszystkie moje imienne plany poszły do kosza. Zaczęło się paniczne szukanie imienia, które spodoba się całej rodzinie. Myśleliśmy nad Norą, Verną, Viri, Zarą, Aurorą, Nilą... I jeszcze masą innych. Najdłużej wytrzymaliśmy przy Nili, ale ostatecznie zrezygnowałam, bo nie brzmiało dobrze. Wszystkie moje psy miały do tej pory "R" w imieniu, które dodaje dźwięczności. W tym wypadku nie mogło być inaczej. Ale tygodnie mijały i termin odbioru bezimiennego psiaka zbliżał się nieubłaganie. Znajomi śmiali się ze mnie, że to nienormalnie i pytali się, czy chciałabym nazywać się Dziecko albo Człowiek. W końcu, z pomocą przyszła moja kuzynka i zażartowała, żeby nazwać psa Nori, jak glony do sushi. Spodobało mi się to. Jestem wielką fanką kuchni japońskiej, a utrzymanie "gastronomicznej" fali imion naszych psów wydawało mi się dosyć zabawne.

1 maja 2017

Nori nie znaczy jedynie glonów do sushi (choć mój przyjaciel i tak uparł się, że będzie ją tak nazywać). Imię to pochodzi z języka japońskiego i oznacza również przekonanie, wiarę. To również przekonało mnie o słuszności mojego wyboru. Nori znaczy dla mnie wiarę w ponowne szczęście z nowym psem, po utracie ukochanej Ari. Przekonanie, że Kardamon znajdzie drugiego przyjaciela na całe życie.

Mimo że jesteśmy już razem miesiąc, wciąż odkrywamy siebie nawzajem. Już wiem, że Nori i Kardamon ucinają razem godzinne drzemki cztery-pięć razy dziennie. Wiem, że Nori nie lubi się przytulać, chyba, że jest zmęczona. Wiem, że uwielbia przychodzić do mnie w nocy i klaść się na poduszce obok mojej głowy, by oprzeć swoją o moje ramię. Wiem też, że zrobienie jej zdjęcia graniczy z cudem, bo nie rusza się tylko wtedy, kiedy śpi.

Oba psiaki to mnóstwo nowych historii do opowiedzenia, nowe doświadczenia, a także nowe przygody. Dlatego też wyczekujcie niedługo recenzji nowych wspanialych karm, które miałam okazję przetestować z moimi małymi demonami.

Related Posts

terrier 6424057240052433294

Prześlij komentarz

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *